GROEPSLESSEN

Bij Bodytime ben je aan het goede adres voor kwalitatief, allround- en functioneel bewegen. Tijdens onze trainingen staat de verbetering van lichaamsvaardigheden en het aanleren van nieuwe skills centraal. In deze blog lees je welke groepslessen wekelijks of zelfs dagelijks op ons rooster staan te lonken.

Circuit
Toch wel de populairste training bij Bodytime. Bij onze circuit training wordt een allround schema doorlopen, waarbij je verschillende oefeningen die gericht zijn op het hele lichaam achter elkaar uitvoert. Naast krachtopbouw werk je ook aan de verbetering van andere motorische vaardigheden zoals uithoudingsvermogen, explosiviteit, balans, flexibiliteit etc. Je maakt gebruik van verschillende trainingsmaterialen of voert de oefening uit met je eigen lichaamsgewicht. De rust die je tussen de oefeningen krijgt, is vaak alleen de tijd die je nodig hebt om te wisselen van oefening. De circuit training is zeer gevarieerd, uitdagend en elke keer weer anders. Deze training is geschikt voor elk niveau.

WOW
De WOW (Workout Of the Week) is een wekelijks wisselende, competitieve training waarbij kracht, conditie én doorzettingsvermogen flink op de proef gesteld worden. Maar dan ook flink. Hierbij is het doel om zo veel mogelijk herhalingen/setjes met een zo zwaar mogelijk gewicht in een zo snel mogelijke tijd voltooien. Every rep counts! De training is geïnspireerd en gebaseerd op Crossfit. Deze training is niet geschikt voor beginners of als proefles.

Strength & Conditioning
Dit is een maandelijks wisselende, kracht- en conditietraining gericht op het verstevigen van het lichaam en het vergroten van explosiviteit. De oefeningen zijn o.a. geïnspireerd en gebaseerd op gymnastiek en gewichtheffen. Je werkt op basis van een gegeven aantal repetities en krijgt tussendoor langer rust. De oefeningen worden wat langzamer uitgevoerd dan bij Circuit of WOW waardoor er meer aandacht is voor focus, precisie en – heel belangrijk – de excentrische fase van een beweging. Maar ook hier geldt: every rep counts! Deze training is geschikt voor elk niveau.

Heavy Bag
Een high intensity zaktraining tegen en rondom de bokszak waarbij stootcombinaties afgewisseld worden met diverse kracht- en conditieoefeningen. Mét uitgebreid aandacht voor de juiste techniek; een heerlijk potje rammen en losgaan! Sparren- of partnertraining is mogelijk op verzoek en in overleg met de trainer. Eigen bokshandschoenen en bandage zijn vereist voor deelname. Bij een proefles wordt er materiaal beschikbaar gesteld. Deze training is geschikt voor elk niveau.

Outdoor
Buiten sporten betekent eigenlijk ronddollen in één grote (groene) speeltuin. Althans, zo zien wij dat bij Bodytime. Een optimale prikkeling van al je zintuigen én motorische vaardigheden. Vondelpark, Rembrandtpark, of kriskras door de wijken: Waar zal de volgende tocht je brengen? Doe mee en je ontdekt het. Deze training is geschikt voor elk niveau.

Yoga
Een dynamische workout op de yogamat gericht op het verbinden van lichaam en geest met ademhaling, ritme en flow. Het oefenen van optimale focus en concentratie. Hoewel je aandacht naar binnen gericht is, hoef je echt niet bang te zijn dat je weg zweeft op die paarse yogamat. Want yoga betekent óók werken aan je kracht en mobiliteit. Of je na afloop nou Namasté of stiekem Namaslay mompelt: na een yogasessie dankt je lichaam je altijd dat je gegaan bent. Deze training is geschikt voor elk niveau. Ja-haaa, óók als je niet lenig bent!

We stimuleren en dagen je graag uit om grenzen te verleggen en het beste uit jezelf naar boven te halen. Elke training en iedere dag. Enthousiast geworden van ons aanbod? Neem dan contact op via 020 370 53 24 of info@bodytime.nl voor een gratis proefles. We verwelkomen je graag in onze sfeervolle sport- en kookstudio in Oud-West.