Sinds februari is de invulling van de small group training (SGT) gewijzigd. Meer structuur, strakkere doelstellingen en dus meer resultaat. In deze blog lees je wat SGT tegenwoordig in huize Bodytime inhoudt en..of het wellicht iets is voor jou.
Hoe het werkt

Schema’s
Alle SGT deelnemers volgen een gezamenlijk trainingsschema, dat elke 2 maanden wisselt. Afhankelijk van je niveau, krijg je een makkelijkere of moeilijkere variant van de betreffende oefening.
Elk schema is gericht op lichaamsgewicht training met als algemene focus ‘kracht & mobiliteit’. Per schema kan er een specifieke focus gelden. Bijvoorbeeld boven- of onderlichaam. Het aanleren van nieuwe skills of verbeteren van huidige staat centraal. Deelnemers kunnen dus ten allen tijde instromen; je volgt dan op je eigen niveau het lopende schema van de betreffende periode.
Elke training eindigt met een 15 min full-body circuit . Ongeacht de focus van het schema, zullen alle spiergroepen en bewegingen bij elke training aan bod komen.

Zelfstandig vs groepsgewijs trainen
Warming-up geschied groepsgewijs, hierna gaan deelnemers zelfstandig aan de slag waarbij de trainer corrigeert, stimuleert en eventuele vragen beantwoordt. Deelnemers ondersteunen elkaar waar nodig. 

Progressie
Deelnemers trainen progressief en houden zelf hun voortgang bij in hun notitieboekjes (die je gewoon kunt stallen bij Bodytime). Trainers zien toe op beoogde doelstellingen en behaalde resultaten.

Small Group training: Iets voor jou?

Het mooie aan SGT is dat het de kracht van individuele, gepersonaliseerde aandacht combineert met de voordelen van groepsgewijs trainen.

Portomonnee
Spreekt de effectiviteit en intensiteit van personal training jou aan maar wil je niet het bijbehorende prijskaartje betalen? Dan is SGT een aantrekkelijke tussenvorm. Je werkt met een gepersonaliseerd trainingsschema waarbij je vooruitgang concreet bijgehouden wordt. Bovendien krijg je meer en uitgebreidere feedback van de trainer dan bij onze reguliere lessen.

Groepsdynamiek
In groepsverband sporten werkt nu eenmaal erg motiverend! Omdat de groep klein is en je vaak met dezelfde mensen traint, heb je al snel een gezellige sfeer. Maar vergis je niet, bij SGT wordt er vooral hard gewerkt: Work hard, Play hard.

Educatie
Omdat de deelnemers de oefeningen tegelijkertijd uitvoeren en elkaar ondersteunen, pik je meer mee van toelichtingen en correcties van de trainer. Grote kans dat zijn/haar aanwijzingen voor een ander ook betrekking hebben op jou. Zo leer je via elkaar meer over je eigen lichaam én over bewegen in het algemeen.

Ben je enthousiast geworden en wil je een SGT abo? Of wil je een keer meedoen met een gratis proefles? Neem dan contact op via 020 370 53 24 of info@bodytime.nl.
Voor de SGT tarieven verwijzen we je graag naar de lidmaatschap pagina op de website.