Yes, de eerste training is in the pocket! Afgelopen zondag 15 oktober is de 3e editie van de Bodytime Battle van start gegaan.  Onder de bezielende leiding van Lars hebben de deelneemsters een trainingsschema voltooid waar je U tegen zegt. Bulgarian split squats, harop curls, muscle-ups, dips en chin-ups zijn nu eenmaal niet bedoeld voor de fainthearted.

Oefeningen waar je een sterk lijf van krijgt maar tevens oefeningen die ongeschikt zijn voor beginners. Op het gebied van kracht, coördinatie en balans is een zeker niveau vereist. Gezien de deelneemsters al langer lid zijn bij Bodytime wisten wij coaches natuurlijk wel dat ze dit niveau in huis hebben. Tóch was Lars blij verrast door wat hij zondag aantrof aan inzet en fysieke prestaties.  Zeker de harop curl is echt een killer van een hamstring drill en deze ging al héél aardig voor een eerste keer! Wat overigens niet betekent dat maandag een spierpijnloze dag was ?  Maargoed, what doesn’t kill you makes you stronger, toch? En dat is waar deze vrouwen op uit zijn.
Sets en reps worden tijdens de trainingen netjes bijgehouden in boekjes, want: meten is weten!

De challenge van de week bestaat uit een serie oefeningen voor het versterken en mobiliseren van de polsen. Lukt het onze 7 toppers Bibi, Jasmijn, Marieke, Moniek, Myra, Sara en Wieke elke dag deze oefeningen te doen..?